close
تبلیغات در اینترنت
تمرین های ایروبیک به چه صورتی هستند

ایروبیک آنلاین

در این مقاله با عناوینی هم چون کاهش وزن، ایروبیک زنان و طریقه انجام ایروبیک پرداخته می شود.  اگر میخواهید زندگی طولانی تر و بهتری داشته باشید انجام ورزش های ایروبیک میتواند به شما کمک کند. انجام منظم این نرمش ها تا حد زیادی میتواند از بروز بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی…

banner

ایروبیک

در این مقاله با عناوینی هم چون کاهش وزن، ایروبیک زنان و طریقه انجام ایروبیک پرداخته می شود.

 اگر میخواهید زندگی طولانی تر و بهتری داشته باشید انجام ورزش های ایروبیک میتواند به شما کمک کند. انجام منظم این نرمش ها تا حد زیادی میتواند از بروز بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، فشار خون، سکته مغزی، دیابت و بعضی از سرطان ها جلوگیری کند.

ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار می گیرد حداقل ۱۲ دقیقه با حالت ریتمیک و موزون. در شرایطی که سرعت وشدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به استفاده از اکسیژن برای مدتی افزایش می یابد، این فعالیت انجام می گردد.

ایروبیک جزو فعالیت هوازی ( شدت تمرین بالاست و مدت تمرین پایین است). از نظر پزشکی، این ورزش سیستم قلب، عروق، تنفس را تعلیم می دهد و با سرعت و بازدهی بالا اکسیژن را می گیرد و به قسمتهای مختلف بدن می دهد، تنفس یکنواخت از دهان و بینی توأم انجام می شود و باعث تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن، کنترل قند خون، کنترل فشار خون و کم کردن وزن اضافی بدن خواهد شد.

ایروبیک وسیله ای مؤثر برای جلوگیری از افسردگی، بی حوصلگی، بی تابی است، چون هورمون اندروفین در بدن تولید می شود و باعث ایجاد نشاط، تمرکز ذهن و بالا رفتن خلاقیت فکری می شود.

ورزش ایروبیک چیست؟

 ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار بگیرد. حداقل 12 دقیقه با حرکات ریتمیک و موزون، در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به اکسیژن برای مدتی افزایش می یابد، این فعالیت انجام می گیرد. ایروبیک جزء فعالیت های هوازی (شدت کم و مدت طولانی) است. تمرینات ایروبیک از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در مدت زمانی خاص بالا می برد.

نمونه های از ورزش ایروبیک

پیاده روی، دویدن، شنا، دوچرخه سواری، کوه نوردی، اسکی در مناطق کوهستانی، اسکیت و تنیس.

باید به این مساله توجه کرد که که تمرینات ایروبیک می بایست در قالب خاص خود انجام شوند که البته به هدف و شرایط جسمی فرد، سوابق بیماری و وضعیت جسمانی او نیز بستگی دارد.

در موارد زیر باید احتیاط کنید :

فعالیت های ورزشی زیادی انجام می دهید؛ اضافه وزن دارید؛ سابقه مصدومیت های طولانی دارید؛ یا در حال حاضر از مشکلاتی در نواحی پا، مچ پا، زانو، مفصل ران یا کمر رنج می برید.

شما می بایست شیوه صحیح و درست را از مربیان ایروبیک یا فیزیولوژیست ها بیاموزید.

مدت زمان انجام ایروبیک

این که چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات ایروبیک باید اختصاص دهید بستگی به هدف، برنامه ریزی و شرایط جسمی شما دارد، اما 10 تا 60 دقیقه، زمان قابل قبولی است.

اگر هدف شما کاهش وزن اضافی بدن تان باشد و در شرایط مساعدی هم باشید، می توانید مدت بیشتری ورزش کنید. شاید در این صورت چیزی حدود 30، 40 یا 60 دقیقه هم به شما توصیه شود.

کاهش وزن با ایروبیک

اگر هدف اصلی شما از ایروبیک از دست دادن چربی و وزن اضافی باشد، 6 یا 7 نوبت در هفته که تقریبا معادل روزی یک مرتبه است، می تواند تاثیر بالقوه ای روی اندام شما داشته باشد و شما را به وزن مطلوب برساند.

در مجموع آن چه در انجام این تمرینات حائز اهمیت است، افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار و تکرار و بالا بردن میزان دشواری تمرینات می باشد. مخصوصا اگر در شرایط جسمانی مناسبی نیستید، وزن اضافی دارید، سالخورده اید و یا در دوران بهبودی از مصدومیت و سپری کردن دوران نقاهت هستید، این تمرینات برای تان بسیار مفید خواهد بود و اگر هنوز هم شک دارید، به آرامی مراحل ساده و سبک ایروبیک را به شرخ زیر شروع کنید تا از این ورزش لذت ببرید:

با حرکات و نرمش هایی خیلی نرم و آرام در کمال آرامش خودتان را گرم کنید، همین نرمش ها باعث می شوند تا اگر مشکل جسمانی دارید، ناراحتی و دردتان کاهش پیدا کند و کم کم بهبود پیدا کنید.

گرم کردن و آماده کردن بدن برای تمرینات ایروبیک با انجام نرمش هایی سبک و در سطوح ساده ای از تمرینات کششی به مدت 2 تا 10 دقیقه به شما کمک ویژه ای خواهد کرد. اما به یاد داشته باشید که نباید به طور ناگهانی، تمرینات را متوقف کنید، زیرا ممکن است دچار سر گیجه شوید یا از حال بروید.

 ایروبیک زنان

  خانم ها تصور می کنند اگر با دستگاه، تمرین بدنسازی کنند، بدن آن ها عضلانی می شود، ولی این طور نیست. بدن خانم ها به علت اختلاف هورمونی با آقایان، واکنش متفاوت به این تمرینات نشان می دهد. چون هورمون تستوسترون نقش تعیین کننده در تقویت حجم عضلانی دارد و در زنان مقدار این هورمون کم است، در نتیجه تمرینات با وزنه موجب عضلانی شدن آن ها نمی شود، بلکه خانم ها می توانند با ایروبیک عضلات خود را سفت تر کنند. قبل از رسیدن به سن سالمندی ، بهترین ورزش برای بانوان، تمرین بدنسازی (کار با دستگاه) است، زیرا این تمرینات بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان و . . . هستند.

ورزش ایروبیک اشتها را کاهش می دهد

 تازه ترین تحقیقات نشان می دهند که ورزش های ایروبیک موجب افزایش نوعی پروتئین می شوند که ممکن است اشتها را سرکوب کند. سه ماه انجام ورزش ایروبیک ممکن است چربی بدن را کاهش دهد. پژوهشگران تصور می کنند که تغییراتی که در سیستم اعصاب مرکزی اتفاق می افتد ممکن است عامل این کاهش اضافه وزن باشد.

محققان دریافتند که کاهش دریافت غذا و کاهش در شاخص توده بدنی با افزایش میزان نوعی پروتئین که به نام نوروتروپین خوانده می شود ارتباط دارد. نقش اصلی این پروتئین تحریک هورمون رشد است. این پروتئین با چاقی و سوخت و ساز نیز ارتباط دارد.

دانشمندان با اندازه گیری میزان این پروتئین قبل و بعد از انجام سه ماه ورزش ایروبیک در 15 فرد چاق دریافتند، بعد از سه ماه ورزش، این پروتئین در خون آن ها افزایش یافت که این حالت منجر به کاهش شاخص توده بدنی، دور مچ و فشار خون آن ها شد. میزان دریافت کالری نیز در این افراد کمتر شد.

  ورزش های آیروبیک را چگونه انجام دهیم

توجه به نکات زیر حائز اهمیت است.
برای بدست آوردن بهترین نتیجه باید در حین انجام ورزش تعداد ضربان قلب تان را به 80-60 درصد حداکثر میزان قابل قبول برسانید. این حداکثر میزان قابل قبول را میتوانید با کم کردن عدد سن تان از عدد 220 بدست آورید مثلا اگر 60 سال سن دارید حداکثر قابل قبول ضربان قلب شما 160 ضربان در دقیقه است و در حین ورزش باید ضربان قلب خود را به 130-100 بار در دقیقه برسانید.

  • سعی کنید حداقل سه بار در هفته ورزش کنید.
  • در هر بار سعی کنید حداقل بیست دقیقه ورزش کنید.

  روش انجام ورزش های آیروبیک چگونه است

بهترین روش اینست که در ابتدا پنج دقیقه بدن خود را گرم کنید. روش مناسب گرم کردن هم با راه رفتن سریع یا دویدن آهسته یا درجا است. سپس ورزش اصلی ایروبیک را انجام بدهید. در انتها پنج دقیقه بدن خود را کم کم سرد کنید. منظور از سرد کردن انجام همان حرکاتی است که برای گرم کردن انجام داده ایم ولی این بار بتدریج از شدت آنها کم میکنیم تا بدن ما دوباره به حالت آرامش قبل از شروع ورزش برگردد. اگر تازه ورزش آئروبیک را شروع کرده اید در ابتدا در هر جلسه پنج دقیقه آنرا انجام بدهید و به مرور زمان مدت آنرا افزایش دهید.


:: امتياز: نتيجه : 1 امتياز توسط 8 نفر مجموع امتياز : 18

:: بازديد : 1906
::

:: ارسال شده در: ایروبیک , مقالات آموزشی ,
:: مطالب مرتبط: فیلم آموزش ایروبیک بصورت رایگان(قسمت اول) , آموزش تمرینات قلبی و عروقی ایروبیک در خانه , ایروبیک و تاثیر آن بر روی سلامتی , ورزش ایروبیک از نمای نزدیک , تاثیرات مستقیم ایروبیک بر بدن , چگونگی و مدت زمان ایروبیک , نکات تمرین ایروبیک در دوران بارداری , مزایا و فواید ورزش ایروبیک , آشنایی جامع و کامل با ایروبیک , خلاصه ای در مورد ایروبیک ,
نويسنده : پیمان
تاريخ : [سه شنبه 13 مرداد 1394 ] [ 20:5]
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
آخرين مطالب ارسالي
? فیلم آموزش ایروبیک بصورت رایگان(قسمت اول) تاريخ : سه شنبه 20 مرداد 1394
? آموزش تمرینات قلبی و عروقی ایروبیک در خانه تاريخ : سه شنبه 20 مرداد 1394
? ایروبیک و تاثیر آن بر روی سلامتی تاريخ : دوشنبه 19 مرداد 1394
? ورزش ایروبیک از نمای نزدیک تاريخ : چهارشنبه 14 مرداد 1394
? تمرین های ایروبیک به چه صورتی هستند تاريخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
? تاثیرات مستقیم ایروبیک بر بدن تاريخ : دوشنبه 12 مرداد 1394
? چگونگی و مدت زمان ایروبیک تاريخ : دوشنبه 12 مرداد 1394
? نکات تمرین ایروبیک در دوران بارداری تاريخ : دوشنبه 12 مرداد 1394
? مزایا و فواید ورزش ایروبیک تاريخ : یکشنبه 11 مرداد 1394
? آشنایی جامع و کامل با ایروبیک تاريخ : یکشنبه 11 مرداد 1394
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشي رمز عبور؟

progress عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 11
» کل نظرات : 0
stat آمار کاربران
» افراد آنلاين : 2
» تعداد اعضا : 0

onlineuser کاربران آنلاين

servertime آمار بازديد
» بازديد امروز : 7
» بارديد ديروز : 0
» ورودي گوگل امروز : 0
» ورودي گوگل ديروز : 0
» بازديد هفته : 7
» بازديد ماه : 7
» بازديد سال : 7
» بازديد کلي : 72,062