close
تبلیغات در اینترنت
خلاصه ای در مورد ایروبیک

ایروبیک آنلاین

در این مقاله سعی شده به صورت مختصر، با ایروبیک آشنا شویم و به عناوینی همچون تمرین ایروبیک، نرخ ضربان قلب، سازگاری و غیره پرداخته می شود.  ایروبیک ورزشی یا ژیمناستیک آیروبیک توانایی انجام حرکات پیچیده و سخت انعطافی و قدرتی به همراه موسیقی است. اساس این ورزش تمرین‌های سنتی…

banner

ایروبیک

در این مقاله سعی شده به صورت مختصر، با ایروبیک آشنا شویم و به عناوینی همچون تمرین ایروبیک، نرخ ضربان قلب، سازگاری و غیره پرداخته می شود.

 ایروبیک ورزشی یا ژیمناستیک آیروبیک توانایی انجام حرکات پیچیده و سخت انعطافی و قدرتی به همراه موسیقی است. اساس این ورزش تمرین‌های سنتی هوازی به همراه فعالیت‌های به کلی سخت‌تر و پیچیده‌تر است.
معنای ضمنی ایروبیک این است که وقتی رخ می دهد که اکسیژن موجود باشد . بنابراین هر فعالیت که در آن اکسیژن مورد استفاده قرار می گیرد تا انرژی در ماهیچه ها ایجاد شود ، فعالیت ایروبیک یا هوازی نامیده می شود . این یک فعالیت سه مرحله ی است . گرم کردن به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه با نرخ ضربان ۵۰ الی ۶۰ درصد حداکثر نرخ ضربان قلب . سپس تمرین ایروبیک حداقل ۲۰ دقیقه با نرخ ۷۵ الی ۸۰ درصد نرخ ضربان حداکثری قلب انجام می شود .


و مرحله ی نهایی سرد کردن و آرام کردن بدن به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه با نرخ ضربان قلب در حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد حداکثر نرخ ضربان است . در حین انجام فعالیت ایروبیک نرخ ضربان افزایش می یابد و موجب می شود که قلب و شش ها شدیدتر اکسیژن گیری کنند . در نتیجه ، خون و اکسیژن به ماهیچه ها و دیگر اعضای حیاتی بدن ، بیشتر از قبل می رسد . سوخت و ساز بدن افزایش می یابد و سیستم ایمنی بدن تقویت می شود .
به ادامه مطالب بروید

آموزش ایروبیک :

برای آموزش ایروبیک ، تناوب ، مدت ادامه دادن و شدت انجام فاکتورهای اساسی هستند . زمان رایج از ۱۰ تا ۶۰ دقیقه است . اگر زمان تمرین ۱۰ دقیقه باشد ، تناوب آن باید به صورت ۲ یا ۳ بار در روز و ۵ روز در هفته باشد . اگر زمان تمرین به ۳۰ دقیقه برسد ، برای تناسب کلی بدن و وضعیت سلامتی کلی بدن بسیار مفید خواهد بود . اگر هدف کاهش میزان چربی های بدن باشد ؛ زمان پیشنهادی ۴۰ تا ۶۰ دقیقه است . یک چیزی که حتماً باید به خاطر بسپارید این است که ۳ زمره ی فعالیت های ایروبیک قرار می گیرند در زیر آمده اند .
پیاده روی ، طناب زدن ، دوی سرعت ، پرش ، دوی ( آهسته) ، دوچرخه سواری ، بالا رفتن از پله ها ، شنا کردن ، اسکی ، کیک بوکسینگ ، قایقرانی ، اسکیت روی یخ ، اسکیت روی زمین و مسابقات فوتبال ، اسکواش ، بسکتبال ، تنیس و ...
اگر نوع فعالیت ایروبیک در طول روز عوض شود ، می شود مطمئن بود که این کار موجب به کارگیری همه ی ماهیچه ها خواهد شد . به علاوه شخص احساس دلزدگی پیدا نمی کند . بنابراین این برنامه ی کارآمدی است .

تمرین ایروبیک :

تمرین ایروبیک می تواند در فضای بسته ( مثل خانه یا سالن ورزشی ) یا در فضای باز انجام شود . در خانه می توان پرش و طناب زدن را انجام داد . همزمان هم می توان به فیلم آموزش ایروبیک هم نگاه کرد . یک ورزشگاه ابزارهای متعددی مثل دوچرخه ، تردمیل ، مربی ورزش ، امکانات قایقرانی و .. دارد . تمرین کردن روی دستگاه های مختلف درسطوح مختلفی از سرعت و شدت تمرین ، استراتژی خوبی است . برخی افراد هم به این نتیجه رسیده اند که اگر با یک گروه تمرین کنند راحت تر هستند . به همین خاطر بسیاری از سالن های ورزشی دارای مربی های آموزش دیده ای هستند که در مراحل مختلف ایروبیک و ورزش های رزمی به راهنمایی کردن می پردازند . وقتی که هوا اجازه دهد ، می توان تمرین ایروبیک را در بیرون انجام داد . پیاده روی سریع که موجب افزایش نرخ ضربان قلب می شود ، دوی آهسته ، دوی سریع و دوچرخه سواری گزینه های مختلفی هستند . از آنجا که حرکات باید مستمر باشند ، ورزش هایی که دارای دوره های زمانی میانی بدون فعالیت هم هستند ، چندان طرفدار ندارد . شنا کردن به خصوص برای آنها که از مشکلات و آسیب های مفاصل رنج می برند ، فعالیت ایروبیک فوق العاده ای است .


نرخ ضربان قلب در ایروبیک

فرمول کارونن ( Karvonen روشی مطمئن برای به دست آوردن نرخ ضربان قلب در ایروبیک است . در ابتدا باید نرخ ضربان آن هم دقیقاً پس از بیدار شدن در صبح را به دست آورد . این را به عنوان نرخ ضربان در زمان استراحت می شناسیم. پس از کم کردن سن فرد از عدد ۲۲۰ ، نرخ ضربان حداکثری به دست می آید . نرخ ضربان در زمان استراحت را از نرخ ضربان حداکثری کم می کنیم . این عدد نشان دهنده ی نرخ ضربان رزرو است .

نرخ ضربان رزرو را در عدد ( شش دهم ) ضرب می کنیم و مقدار به دست آمده را به نرخ ضربان در زمان استراحت اضافه می کنیم . عدد به دست آمده نشان دهنده ی حد پایین محدوده ی آموزشی هدف است . سپس نرخ ضربان رزرو را در ( هشت دهم ) ضرب می کنیم . این عدد هم به نرخ ضربان در زمان استراحت اضافه می شود . مقدار به دست آمده حد بالایی محدوده ی آموزشی هدف است . وقتی که کسی به تمرین ایروبیک می پردازد ، ضربان قلب او باید بین حد پایین و حد بالایی باشد . نتیجه این است که اندازه و قدرت قلب افزایش می یابد . همچنین کارکرد دستگاه قلبی عروقی و تنفسی بهبود می یابد .

سازگاری با ایروبیک

سازگاری با ایروبیک به این معناست که افراد زود دلزده نشوند و تلاشی طولانی مدت داشته باشند . آنها می توانند برای مدت زمان طولانی تری پیاده روی یا دو یا کوهنوردی داشته باشند . یک سازگاری خوب با ایروبیک برای بچه ها برای رشد سیستم قلبی و عروقی استخوان ها و ماهیچه های آنها حیاتی است . برای افراد بالغ این به معنی سازگاری با فیزیولوژی دارد .

فعالیت ایروبیک سلامت قلب ، استقامت ماهیچه ها ، عزت نفس ، سطح انرژی و میزان جریان خون در ماهیچه ها را افزایش می دهد .

 

ایروبیک ، فشارخون ، چربی بدن ، قند خون ، سطح کلسترول ، افسردگی و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد . از این رو ، جزئی ضروری از جریان زندگی روزانه در دنیای مدرن است .


:: امتياز: نتيجه : 1 امتياز توسط 3 نفر مجموع امتياز : 3

:: بازديد : 1968
:: برچسب ها : آموزش ایروبیک در خانه , ایروبیک چیست , آموزش ایروبیک برای بانوان ,

:: ارسال شده در: ایروبیک , مقالات آموزشی ,
:: مطالب مرتبط: فیلم آموزش ایروبیک بصورت رایگان(قسمت اول) , آموزش تمرینات قلبی و عروقی ایروبیک در خانه , ایروبیک و تاثیر آن بر روی سلامتی , ورزش ایروبیک از نمای نزدیک , تمرین های ایروبیک به چه صورتی هستند , تاثیرات مستقیم ایروبیک بر بدن , چگونگی و مدت زمان ایروبیک , نکات تمرین ایروبیک در دوران بارداری , مزایا و فواید ورزش ایروبیک , آشنایی جامع و کامل با ایروبیک ,
نويسنده : پیمان
تاريخ : [یکشنبه 11 مرداد 1394 ] [ 16:4]
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
آخرين مطالب ارسالي
? فیلم آموزش ایروبیک بصورت رایگان(قسمت اول) تاريخ : سه شنبه 20 مرداد 1394
? آموزش تمرینات قلبی و عروقی ایروبیک در خانه تاريخ : سه شنبه 20 مرداد 1394
? ایروبیک و تاثیر آن بر روی سلامتی تاريخ : دوشنبه 19 مرداد 1394
? ورزش ایروبیک از نمای نزدیک تاريخ : چهارشنبه 14 مرداد 1394
? تمرین های ایروبیک به چه صورتی هستند تاريخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
? تاثیرات مستقیم ایروبیک بر بدن تاريخ : دوشنبه 12 مرداد 1394
? چگونگی و مدت زمان ایروبیک تاريخ : دوشنبه 12 مرداد 1394
? نکات تمرین ایروبیک در دوران بارداری تاريخ : دوشنبه 12 مرداد 1394
? مزایا و فواید ورزش ایروبیک تاريخ : یکشنبه 11 مرداد 1394
? آشنایی جامع و کامل با ایروبیک تاريخ : یکشنبه 11 مرداد 1394
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشي رمز عبور؟

progress عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 11
» کل نظرات : 0
stat آمار کاربران
» افراد آنلاين : 2
» تعداد اعضا : 0

onlineuser کاربران آنلاين

servertime آمار بازديد
» بازديد امروز : 13
» بارديد ديروز : 0
» ورودي گوگل امروز : 0
» ورودي گوگل ديروز : 0
» بازديد هفته : 13
» بازديد ماه : 13
» بازديد سال : 13
» بازديد کلي : 72,068